De overheid moet zelf wiet kweken

Dit is het forum voor alle (voor)examenkandidaten die nog iets aan hun Maatschappij 2014/2015 moeten doen.
Plaats reactie
jules
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-12-2014 13:57

De overheid moet zelf wiet kweken

Bericht door jules » 06-01-2015 15:57

ik vind dat de overheid zelf wiet moet kweken en het verkopen aan de coffeeshop's moet overlaten want als de overheid wiet zal kweken zal de overheid met het met dat geld wat ze er aan verdienen aan betere weggen , de zorg en nog veel meer dingen kunnen besteden en het zal er voor zorgen dat de criminelen die nu wiet kweken hun wiet niet meer kunnen verkopen.

floris
Berichten: 21
Lid geworden op: 09-12-2014 15:40

Bericht door floris » 06-01-2015 16:11

ben het oneens omdat het dan gegarandeert fout gaat dan worden er weer mensen doodgeschoten door zulke handel en al zeg je dat ze het niet mogen verkopen gaat dat toch weer fout dus beste is gewoon zoals het nu is 18 jaar zijn en alleen is shoppaaaa

jules
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-12-2014 13:57

Bericht door jules » 06-01-2015 16:13

zo wil ik het ook houden floris alleen dat het door de overheid word gekeekt

floris
Berichten: 21
Lid geworden op: 09-12-2014 15:40

Bericht door floris » 08-01-2015 15:07

dan is het een best prima idee als de overheid zelf wiet kweekt en dan verkoopt maar is het dan zo eerlijk dat het geld ook naar de overheid gaat?

hcptrs
Berichten: 21
Lid geworden op: 09-12-2014 15:44

Oneens

Bericht door hcptrs » 24-02-2015 13:11

Hoi Jules,

Ik vind dit een uitermate slecht idee. Als je naar de normen en waarden van de gemiddelde mens kijkt, zul je zien dat wiet planten, roken en dealen niet tot 'normaal' behoort. Ik neem aan dat jou ouders ook niet blij zijn als jij met 3 dikke joints thuis komt. Daarbij is Nederland een gezondheidsstaat, wat betekent dat Nederland voor haar burgers zorgt. Iemand verslaafd maken aan drugs, is niet zorgen voor iemand!! Het zou een schande zijn als Nederland voor haar burgers drugs ging planten. Daar is trouwens ook niets gezonds aan. Daarbij zullen veel mensen verslaafd raken aan deze drug, waardoor er weer afkickhulp moet komen, het laten afkicken en zorgen voor de verslaafden die zullen volgen gaat Nederland ook erg veel geld kosten, daar gaan je nieuwe wegen.

Voor mijn gevoel wist je niet goed waar je je stelling over moest laten gaan en weet je zelf ook goed dat het belachelijk zou zijn als de overheid wiet zou kweken. Dat zou vergelijkbaar zijn met je ouders die een wietboom voor je kopen, niet echt normaal naar mijn mening?!

jules
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-12-2014 13:57

Bericht door jules » 24-02-2015 15:51

de probleem die je zegt zijn er al door het coffieshops die we nu hebben het enige dat zal veranderen is dat de wiet niet van criminelen af komt de het meschien kweken met hulp van schadelijke stoffen voor de mens. maar de door de overheid wat zal er dus veranderen met de problemen die we nu hebben.

hcptrs
Berichten: 21
Lid geworden op: 09-12-2014 15:44

Bericht door hcptrs » 24-02-2015 18:43

ABN ajb jules?!?!

hcptrs
Berichten: 21
Lid geworden op: 09-12-2014 15:44

Bericht door hcptrs » 24-02-2015 18:43

Waar is de interpunctie?!?!

hcptrs
Berichten: 21
Lid geworden op: 09-12-2014 15:44

Bericht door hcptrs » 24-02-2015 18:48

Ik heb je bericht geprobeerd te ontrafelen en 'de probleem die je zegt' (zoals jij het zegt, ik wil je even corrigeren: het probleem dat je zegt) is dat de wiet MISSCHIEN met behulp van schadelijke stoffen door 'criminelen' wordt gepland. Mag ik je er even op attenderen dat ook deze criminelen een 'status' hoog te houden hebben. Niemand wilt troep kopen en alleen de beste wiet kan voor een goede prijs worden verkocht. Geld is in deze branche erg belangrijk en er zal dus echt wel op gelet worden dat er geen troep wordt verkocht.

Daarbij gaat het voornamelijk over normen en waarden, ik zou mijn bericht nog maar eens heel goed nalezen als ik jou was.

MVG

Bram
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-11-2014 18:23

Bericht door Bram » 01-03-2015 11:55

Ik ben het met deze stelling natuurlijk oneens.

Ten eerste waar haalt de overheid het geld vandaan om zo een enorme wiet/hasj plantage op te zetten? Welke mensen van de overheid zullen deze enorme plantage moeten onderhouden? Krijgen de consumenten nog wel genoeg keuze in aanbod en zal de kwaliteit hetzelfde blijven als nu? Wat gaan de coffeeshops er aan verdienen als ze zelf niet hun eigen prijzen meer mogen hanteren en het geld dat ze verdienen in moeten leveren bij de overheid.
Ik ben benieuw Jules of er een speciale wiet partij wordt opgericht :P

Plaats reactie