De doodstraf moet weer ingevoerd worden

Dit is het forum voor alle (voor)examenkandidaten die nog iets aan hun Maatschappij 2014/2015 moeten doen.
Altan
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-12-2014 19:59

De doodstraf moet weer ingevoerd worden

Bericht door Altan » 02-12-2014 16:10

In Nederland hebben we op dit moment geen doodstraf. Ik vind dat deze weer ingevoerd moet worden. Sommige mensen zullen wel zeggen dat de doodstraf niets zal oplossen en dat het onmenselijk is. Maar ik vind dat iemand doden omdat hij een ernstig misdrijf heeft begaan niet in tegenspraak is met de mensenrechten, omdat zij het leven van iemand anders ook hebben genomen of geheel kapot gemaakt. Niet alleen lichamelijk maar geestelijk raken mensen geheel getraumatiseerd.

Altan
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-12-2014 19:59

Bump

Bericht door Altan » 02-12-2014 16:12

hello

Altan
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-12-2014 19:59

Bericht door Altan » 02-12-2014 16:13


Bram
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-11-2014 18:23

Doodstraf moet niet worden ingevoerd!

Bericht door Bram » 03-12-2014 16:21

Ik ben tegen de doodstraf.
Ten eerste is een straf bedoelt om de desbetreffende personen iets te leren. Wanneer deze desbetreffende crimineel de doodstraf wordt toegezegd leert hij/zij hier niks van.
Ook zorgt de doodstraf ervoor dat veel banen worden opgezet omdat er minder mensen in gevangenissen of tbs klinieken komen te zitten. Dit is niet goed voor de Nederlandse economie. :D :D :D

jules
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-12-2014 13:57

Bericht door jules » 04-12-2014 14:17

Ik vind dat de doodstraf weer ingevoerd moet worden maar wel alleen in de ergste gevallen zoals moorden, verkrachtingen enzovoort. Een gevangen kost gemiddeld 200 euro per dag dat moet de maatschappij betalen dus dan wordt ook een hardt werkend man/vrouw gestraft voor de daad van een ander. Stel dat dan 100 mensen de dood straf zullen krijgen scheelt dat de maatschappij ongeveer 7 miljoen.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... van-europa\

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... -dag.dhtml

http://pers.kro.nl/programmas/de-rekenk ... -nederland

angel
Berichten: 9
Lid geworden op: 09-12-2014 15:39

doodstraf

Bericht door angel » 09-12-2014 15:50

Ik vind dat de doodstraf ook weer ingevoerd moet worden, omdat wij Nederland gevangenen tegoed behandelen. Een gevangenen kost ons veel geld zoals Jules al zei. Bejaarden zitten gemiddeld met zijn vieren in een kamer, en een gevangenen heeft een eigen kamer. Als een gevangenen iets ernstigs heeft gedaan vind ik dat hij daar ook juist voor gestraft moet worden. Als iemand een moord heeft gepleegd dan verdiend hij de doodstraf en dan niet voor een paar jaar vast zitten, want dan word hij, en goed behandeld, en hij heeft iemand anders van het leven beroofd, een moordenaar verdiend het dan om de doodstraf te krijgen!

Umit
Berichten: 17
Lid geworden op: 02-12-2014 15:50

Bericht door Umit » 09-12-2014 16:15

ik ben tegen de doodstraf hier komen een paar argumenten die ik in het kort zal vertellen waarom de doodstraf niet moet worden ingevoerd.
Het eerste agrument is afschrikking: de doodstraf geldt als afschrikkende preventiemaatregel die ervoor zorgt dat de toekomstige criminelen 3 keer zullen na denken voordat ze een criminele activiteit zullen plegen, omdat zij bang zijn de doodstraf te krijgen.
Mijn 2de argument is onderhoud: de gestrafte hoeft niet meer langer door de gemeenschap verzorgd te worden. Mijn 3de argument zijn kosten: de gemeenschap hoeft de hoge kosten van de bewaking en beveiling niet meer te betalen. De kosten voor 1 gedetineerden ligt circa op 4 ton per jaar dat geld kunnen we beter gebruiken voor het onderwijs en dergelijke.
Mijn 4de argument is veiligheid: Als de gedetineerden weg is bestaat er geen gevaar meer voor de samenleving en dus is er geen kans meer dat de moord weer wordt herhaald. De samenleving is niet meer bang dat wanneer de gedetineerden vrij komt, weer een incident voorkomt.


:twisted: :twisted: :twisted:

hcptrs
Berichten: 21
Lid geworden op: 09-12-2014 15:44

Bericht door hcptrs » 09-12-2014 16:15

Goeie, ik wil graag van jou af

koosbernd
Site Admin
Berichten: 21
Lid geworden op: 14-10-2014 20:23

Bericht door koosbernd » 16-12-2014 16:09

Altan, in de eerste plaats moet je eerst duidelijk aangeven wie de doodstraf wel of wie het niet verdienen.

Of moet iedereen voor elk vergrijp de doodstraf krijgen?

Pas als jij aangeeft waarvoor de doodstraf zou kunnen opgaan cq werken, kunnen we verder praten.

Toch?

floris
Berichten: 21
Lid geworden op: 09-12-2014 15:40

Bericht door floris » 16-12-2014 16:17

ik vind dat de doodstraf terug mag komen maar alleen worden gebruikt als het van toepassing is want de hoogste straf nu is levenslang en dat is maar 20 jaar dus nog niet eens levenslang een voorbeeld die ik vind is joran van der sloot die mogen ze ook doden dan kan hij zelf en de familie voelen hoe het voelt om iemand te missen

Plaats reactie