betere veiligheid met vliegtuigen

Dit is het forum voor alle (voor)examenkandidaten die nog iets aan hun Maatschappij 2014/2015 moeten doen.
Bram
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-11-2014 18:23

Bericht door Bram » 01-03-2015 11:43

Ik ben het echter ook niet eens met je stelling Floris.

Ten eerste ben ik het er niet mee eens dat je schrijft dat vliegtuigen neerstorten door ''amateuristische dingen''. Een vliegtuig zit zo ingewikkeld in elkaar en moet zoveel kunnen doorstaan dat er echt wel professionele mensen bij de bouw en onderhoud betrokken zijn.
Verder zeg je dat een vliegtuig niet veilig is aangezien het aantal neergestorte vliegtuigen de afgelopen tijd. Als je de verhouding bekijkt tussen auto ongelukken en vliegtuig ongelukken dan springt het aantal auto ongelukken toch echt er boven uit. Er zou beter iets gedaan kunnen worden aan de veiligheid op de weg dan aan de veiligheid van een vliegtuig.

quirine
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-12-2014 15:49

Bericht door quirine » 12-03-2015 12:01

Ik ben het met de stelling van Floris eens,

Vliegen staat dan wel op nummer één als veiligst transport middel, toch voel ik me niet veilig in een vliegtuig en zeker niet als ik langere tijd over zee moet vliegen.
Het kan dan wel veiliger zijn dan een auto, de trein of de fiets, er zijn ook minder ongelukken, toch voel ik me daar een stuk veiliger dan in een vliegtuig! En waardoor komt dat? Omdat vliegen in het vliegtuig niet altijd goed gaat.
Floris heeft het er niet over dat vliegen het gevaarlijkste vervoersmiddel is, hij zegt dat het veiliger kan! En daar ben ik het mee eens.

Al een aantal keer heb ik (per ongeluk) met een scheermesje en een flesje parfum in mijn handbagage gereisd, wat door de security uit mijn tas gehaald had moeten worden. Gebeurd dit bij meer mensen vraag ik me dan af? Ook krijg je tijdens het 'echt' bestek, niet van plastic, waarmee je makkelijk paniek kan veroorzaken of iemand ernstig kan verwonden. Misschien heeft iemand een terroristische aanslag gepland.

En ook ik vind het erg raar dat met de technologie die tegenwoordig bestaat een vliegtuig van de radar kan verdwijnen.
Een vliegtuig is een makkelijk doelwit voor terroristische aanslagen, de security is al erg streng maar kan en moet beter!

Plaats reactie