betere veiligheid met vliegtuigen
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 09-12-2014 15:40
betere veiligheid met vliegtuigen
ik vind dat vliegtuigen veiliger moet worden omdat er veels te veels neerstorten de laatste tijd om amateuristische dingen er moet voortaan beter gecontroleerd worden en extra zeker zijn om de lucht in te kunnen en eenmaal in de lucht moet er ook beter gecommuniceerd worden want altijd als er geen contact meer is weten ze niet waar ze zijn. dan zijn ze 9 van de 10 keer neergestort en weten ze niet waar het vliegtuig is ze moeten toch gewoon kunnen zien waar ze als laatste gevlogen hebben
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 09-12-2014 15:40
jules, vliegen is 1 van de veiligste manieren van reizen maar daar ga ik nu aan twijfelen na al die vliegtuigen die de laatste tijd zijn neergestort vliegtuigen moeten gewoon extra goed gecheckt worden zoals ik al zei als er dan al weinig vliegtuigen vliegen zei jij dan moet het al helemaal niet voorkomen dat ze neerstorten
-
- Site Admin
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 14-10-2014 20:23
Re: betere veiligheid met vliegtuigen
.. Maar dat kunnen ze toch ook?floris schreef:ze moeten toch gewoon kunnen zien waar ze als laatste gevlogen hebben
-
- Site Admin
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 14-10-2014 20:23
Probleem is dat een vliegtuig nog enige tijd door kan vliegen zonder dat er radiocontact is, bijvoorbeeld doordat het te laat vliegt. Bovendien is het overgrote deel van de "aarde" bedekt met een dikke laag water, waar vliegtuigen prachtig in verdwijnen.
Het terugvinden van die wrakken helpt mijns inziens niet bij het veiliger maken van het vliegen zelf. Toch?
Het terugvinden van die wrakken helpt mijns inziens niet bij het veiliger maken van het vliegen zelf. Toch?
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 09-12-2014 15:44
Niet eens!!
Beste Floris,
Je stelling slaat werkelijk nergens op. Niet alleen gebruik je spreektaal als 'veels te veels' en gebruik je geen enkele interpunctie. De argumenten die je gebruikt kloppen niet en zoals er al meerdere keren is genoemd door onze klasgenoten, is vliegen een van de veiligste manieren van reizen. Wanneer 9 van de 10 keer een vliegtuig neer zou storten, zouden er van de 100 mensen op het Erasmus en Notenboom, nog maar 10 personen in leven zijn. Ik denk dat dit voorbeeld jou wel laat inzien dat jou stelling bizar is en deze dan ook niet echt serieus genomen kan worden.....
Om toch op je 'stelling; in te gaan: de Internationale Organisatie voor de Burgerluchtvaart heeft regels vastgelegd om vliegen zo veilig mogelijk te maken. Dit betekent dat er strikte normen, regelgeving en verordeningen zijn voor maatschappijen die organisaties die mensen door de lucht vervoeren. Die regels werken!! Er komen per jaar meer mensen om in het verkeer in Nederland alleen, dan er mensen sterven wereldwijd door vliegtuigongevallen. Zo zijn er criteria opgesteld over de veiligheid waar luchtverkeersbeveiliging zich aan moet houden. Een vliegtuig wordt bovendien van begin tot het einde begeleid door de luchtverkeersdienst.
Daarbij moeten mensen die opgeleid willen worden tot piloot door een zeer zware selectie met een medische en psychische keuring waarin er veel mensen worden afgekeurd. Alleen de mensen die fysiek en mentaal in top conditie zijn zullen opgeleid worden tot piloot. Daarbij zit er altijd een 'reserve' piloot naast de piloot. Mocht deze onwel worden of dergelijke, zal er altijd gezorgd worden dat de passagiers de beste begeleiding TEN ALLE TIJDEN krijgen.[/quote]
Je stelling slaat werkelijk nergens op. Niet alleen gebruik je spreektaal als 'veels te veels' en gebruik je geen enkele interpunctie. De argumenten die je gebruikt kloppen niet en zoals er al meerdere keren is genoemd door onze klasgenoten, is vliegen een van de veiligste manieren van reizen. Wanneer 9 van de 10 keer een vliegtuig neer zou storten, zouden er van de 100 mensen op het Erasmus en Notenboom, nog maar 10 personen in leven zijn. Ik denk dat dit voorbeeld jou wel laat inzien dat jou stelling bizar is en deze dan ook niet echt serieus genomen kan worden.....
Om toch op je 'stelling; in te gaan: de Internationale Organisatie voor de Burgerluchtvaart heeft regels vastgelegd om vliegen zo veilig mogelijk te maken. Dit betekent dat er strikte normen, regelgeving en verordeningen zijn voor maatschappijen die organisaties die mensen door de lucht vervoeren. Die regels werken!! Er komen per jaar meer mensen om in het verkeer in Nederland alleen, dan er mensen sterven wereldwijd door vliegtuigongevallen. Zo zijn er criteria opgesteld over de veiligheid waar luchtverkeersbeveiliging zich aan moet houden. Een vliegtuig wordt bovendien van begin tot het einde begeleid door de luchtverkeersdienst.
Daarbij moeten mensen die opgeleid willen worden tot piloot door een zeer zware selectie met een medische en psychische keuring waarin er veel mensen worden afgekeurd. Alleen de mensen die fysiek en mentaal in top conditie zijn zullen opgeleid worden tot piloot. Daarbij zit er altijd een 'reserve' piloot naast de piloot. Mocht deze onwel worden of dergelijke, zal er altijd gezorgd worden dat de passagiers de beste begeleiding TEN ALLE TIJDEN krijgen.[/quote]